هزینه ارسال بار از دبی به ایران با روش دریایی و هوایی

کارشناس شماره 1 2024/08/23
هزینه ارسال بار از دبی به ایران با روش دریایی و هوایی

انواع روش حمل بار از دبی به ایران

یکی از موضوعات مهمی که در زمینه هزینه ارسال بار از دبی به ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد، شناخت انواع روش‌های حمل بار از این کشور می‌باشد. بازرگانان ایرانی تنها با دو روش حمل‌ونقل می‌توانند کالاهای خریداری شده خود را از دبی به ایران منتقل کنند. روش هوایی و حمل بار با کشتی از جمله روش‌های مرسوم جابجایی محصولات خریداری شده از دبی به ایران است. هر یک از این دو روش دارای مزایا و معایبی هستند. در ادامه به هر یک از این روش‌ها و معایب و محاسنی که برای تجار ایرانی به همراه دارند، اشاره می‌کنیم.

روش حمل بار به صورت هوایی و هزینه ارسال بار از دبی به ایران

در روش هوایی قبل از هر موضوعی شما باید از هزینه ارسال بار از دبی به ایران اطلاعات کاملی به دست آورید. مسلماً ارسال بار از طریق هواپیما هزینه بیشتری از شما مطالبه خواهد کرد. به دلیل اهمیت این موضوع، در قسمت‌های بعدی این متن به صورت مجزا و مستقل به آن خواهیم پرداخت. با ارسال هوایی محصولات، می‌توان با سرعت و امنیت بیشتری اقدام به جابجایی بارها نمود. این تنها یک نمونه از مزایای استفاده از این روش می‌باشد. البته این روش دارای معایبی نیز است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

مزایای حمل بار به روش هوایی

اگر هزینه ارسال بار از دبی به ایران را فاکتور بگیریم، حمل و جابجایی محصولات خریداری شده از دبی به ایران دارای مزایای متعددی است. همان‌طور که اشاره شد، حمل کالاهای وارداتی می‌تواند در مدت زمان بسیار کمی به دست وارد کننده برسد. ضمن اینکه با این روش، شما هرگز دچار تشریفات سخت و پیچیده گمرک نخواهید شد. امنیت نیز یکی دیگر از مزایای برجسته استفاده از این روش جابجایی بار تلقی می‌شود. البته روش حمل‌ونقل هوایی دارای معایبی نیز است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

معایب حمل‌ونقل محصولات هوایی از دبی به ایران

یکی از بزرگ‌ترین معایب حمل‌ونقل هوایی کالاهای وارداتی، هزینه ارسال بار از دبی به ایران است. هزینه ارسال بار با هواپیما بسیار بالا گزارش می‌شود. متأسفانه این روش، دارای یک سری محدودیت‌ها نیز است؛ به‌عنوان‌مثال، شما برای هر کالایی که بالای پانصد کیلوگرم وزن داشته باشند، هزینه بیشتری باید بپردازید. از طرفی، میزان حجم و ظرفیت بار در هواپیما در نسبت به کشتی‌های حمل کالا با محدودیت‌هایی روبرو است. اگر حجم محصولات خریداری شده شما بالا می‌باشد، پیشنهاد می‌کنیم روش هوایی را هرگز انتخاب نکنید. کارشناسان شرکت افلاک مارکت در خدمت شما هستند تا اطلاعات کامل و جامعی را در زمینه ارسال بار با روش هوایی حضورتان ارائه دهند.

روش حمل بار به صورت دریایی

هزینه ارسال بار از دبی به ایران با استفاده از کشتی، بسیار اقتصادی و مقرون به‌صرفه‌تر از حمل بار با هواپیما است. ضمن اینکه شما در این روش هرگز در جابجایی کالاها از نظر حجم و مقدار محدودیت نخواهید داشت. شما می‌توانید کل یک کشتی را برای بار خود کرایه کنید. اگر میزان محصولات خریداری شده شما کم است، این امکان وجود دارد که بتوانید بخشی از یک کانتینر را برای محصولات خود اجاره نمایید. البته نوع باری که توسط شما خریداری شده و قرار است به ایران وارد شود، باید مورد بررسی قرار گیرد. اگر محصولات شما ارزشمند بوده یا احتمال فاسد شدن داشته باشند، پیشنهاد می‌کنیم که از گزینه حمل بار با هواپیما استفاده کنید. در ادامه به معایب این نوع حمل‌ونقل اشاره می‌کنیم.

معایب حمل محصولات با کشتی

یکی از معایب حمل محصولات با کشتی، وجود خطراتی چون طوفان و نامساعد شدن دریا می‌باشد. همچنین این روش نسبت به حمل‌ونقل کالا با هواپیما بسیار زمان‌بر توصیف شده است. شما اول باید بار را پس از عبور از دریا به بنادر وارد کنید. سپس از مراحل سخت و دشوار گمرکی عبور داده و به کامیون‌ها و وسایل نقلیه باربری انتقال دهید. سپس بار آماده است تا به شهر محل سکونت شما انتقال یابد. اگر قصد دارید، در زمینه هزینه این نوع حمل‌ونقل اطلاعات مفیدی به دست آورید، با مشاوران افلاک مارکت در تماس باشید.

معرفی 10 سایت خرید پوشاک در ترکیه

عوامل مؤثر بر هزینه ارسال بار از دبی به ایران

حالا که با انواع روش‌های جابجایی بار از دبی به کشور آشنا شدیم، نوبت آن می‌رسد که درباره هزینه ارسال بار از دبی به ایران نیز اطلاعاتی به دست آوریم. همان‌طور که اشاره شد، حمل محصول از امارات متحده عربی به ایران با روش هوایی، یک روش سریع اما با هزینه بالا می‌باشد. تعیین فاکتورهای مؤثر بر هزینه ارسال محموله از دبی با روش هوایی، بدون در نظر گرفتن چند فاکتور امکان‌پذیر نیست. فاکتورهایی چون نوع قرارداد، ایرانی یا خارجی بودن شرکت هواپیمایی و نوع کالا در تعیین قیمت و هزینه ارسال بار از امارات به ایران نقش دارند. همچنین، وزن بار نیز می‌تواند یک اهرم مؤثر در جابجایی هزینه‌های ارسالی بار از امارات متحده عربی به ایران گزارش شود. در ادامه به صورت مجزا هر یک از این عوامل را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم.

نوع قرارداد، مشخص کننده هزینه ارسال بار از دبی به ایران

یکی از عوامل مشخص کننده هزینه ارسال بار از دبی به ایران نوع قراردادی است که تجار با هم منعقد می‌کنند. هزینه بار هوایی با توجه به شکل قرارداد بین مشتری و فروشنده مشخص می‌شود. چنانچه قرارداد از نوع اف سی ای باشد، هزینه فرودگاه شهر دبی، هزینه گمرک و انتقال بار از درب کارخانه یا انبار تا فرودگاه باید توسط فروشنده محصول پرداخت شود. همچنین اگر نوع قرارداد ایکس ورکس باشد، هزینه فرودگاه دبی، گمرک دبی و انتقال محموله از درب کارخانه تا فرودگاه دبی توسط خریدار پرداخت می‌گردد. اگر این توضیحات برای شما کافی و بسنده نیست، کارشناسانی که در شرکت افلاک مارکت فعالیت دارند، آماده هستند تا اطلاعات مبسوط و روشنی در این زمینه به شما ارائه دهند.

ایرانی یا خارجی بودن شرکت هواپیما فاکتوری مهم در ارسال بار از دبی به ایران

یکی دیگر از فاکتورهای مهمی که در هزینه ارسال بار از دبی به ایران نقش دارد، ایرانی یا خارجی بودن شرکت هواپیمایی است. مسلماً هر یک از این دو نوع شرکت‌های هواپیمایی دارای تعرفه‌هایی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید از کارشناسان افلاک مارکت توضیح بخواهید.

نوع کالا

اهمیت نوع کالا در برآورد هزینه ارسال بار از دبی به ایران سهم مهمی به عهده دارد. اگر محصولی که شما خریداری کرده‌اید، در رده محصولات خطرناک قرار گیرد، می‌تواند در هزینه جابجایی کالا با هواپیما نقش داشته باشد. البته خوب است یادآوری کنیم، نوع کالا حتی می‌تواند مشخص کند که شما از چه روشی باید برای جابجایی کالا استفاده کنید. معمولاً هزینه حمل کالاهای خطرناک و حساس دارای تعرفه بیشتری بوده و با کشتی انجام می‌شود. البته حمل این مواد باید زیر نظر کارشناسان مجرب صورت گیرد و در هر مرحله از جابجایی تائید و نظارت متخصصین حوزه حمل‌ونقل الزامی است.

وزن بار عاملی برای تعیین هزینه ارسال بار از دبی به ایران

در بررسی هزینه ارسال بار از دبی به ایران نمی‌توان به راحتی از کنار وزن بار عبور کرد. وزن واقعی محصولات خریداری شده با کمک قرار دادن کالا روی باسکول و ترازوهای مختلف ارزیابی می‌شود. حجم محصول با فرمول ویژه‌ای مشخص می‌شود. در این مواقع، طول کالا را در عرض و سپس در  ارتفاع آن ضرب می‌کنند. نتیجه‌ای که به دست می‌آید، وزن حجمی بار بر حسب سانتیمتر می‌باشد. بعدازآنکه وزن حجمی محصول و همچنین وزن جرمی آن معلوم شد، وزنی که بیشتر باشد به‌عنوان وزن محصول در ارزیابی هزینه لحاظ می‌گردد.

معرفی 10 سایت خرید پوشاک در ترکیه

تعیین هزینه ارسال بار از دبی به ایران با کشتی

در ادامه به تعیین هزینه ارسال بار از دبی به ایران می‌پردازیم. اگر قرار باشد محموله را با کشتی به ایران منتقل کنیم، اولین سؤالی که ذهن وارد کننده را درگیر می‌کند، هزینه این نوع ارسال می‌باشد. خوب است بدانید، حمل محموله با کشتی از دبی به ایران با دو شیوه فله‌ای و کانتینری صورت می‌گیرد. هزینه هر یک از این دو روش نیز متفاوت می‌باشد. در روش کانتینری برای حمل با کشتی، باید مشخص کرد که آیا محصول خرده بار یا ال سی ال است یا فول کانتینر یا اف سی ال؟

اگر حجم محصول شما از یک کانتینر کمتر باشد، به آن خرده بار می‌گویند. هزینه حمل خرده بار از امارات متحده عربی بر مبنای واحدی به نام سی ام بی یا متر مکعب مشخص می‌شود. هر سی ام بی را معادل هزار کیلوگرم و یک متر مکعب حجم تعیین می‌کنند. در روش انتقال خرده بار، هر چه میزان حجم و وزن محصول بیشتر ارزیابی شود، هزینه جابجایی آن نیز افزایش می‌یابد. در روش فول کانتینر، وارد کننده می‌تواند تمام فضای کانتینر را برای حجم محصول خود اجاره نماید. ضمن اینکه هزینه هر کانتینر بر مبنای نوع آن تعیین می‌شود. کانتینرها معمولاً دارای فضای بیست یا چهل فوتی هستند. هر یک از این کانتینرها دارای قیمت‌های متفاوتی می‌باشند.

خوب است بدانید، برای جابجایی محموله‌هایی نظیر مواد معدنی به صورت فله‌ای، تنها از طریق حمل با کشتی می‌توان اقدام کرد. هزینه این نوع بار، بر مبنای تناژ و نوع محصول مشخص می‌گردد. در حمل و جابجایی بار با کمک کشتی می‌توان این فاکتورها را در نظر گرفت: مدل قرارداد، ایرانی یا خارجی بودن شرکت حمل‌ونقل، نوع کالا و وزن بار. همچنین نرخ لحظه‌ای ارز و فاصله مبدأ تا مقصد نیز از جمله فاکتورهایی هستند که می‌توانند قیمت ارسال بار را تغییر دهند. ناگفته نماند، هزینه تخلیه کشتی و بارگیری در صورتحساب نهایی مشخص می‌گردد که باید توسط صاحب بار پرداخت گردد.

مدل قرارداد تأثیرگذار در هزینه ارسال بار از دبی به ایران

چنانچه محصول خود را از یک تاجر در دبی خریداری کرده باشید، مطابق قوانین اینکوترمز قرارداد شما از نوع اف اُ بی خواهد بود. هزینه حمل محموله طبق این قرارداد از کارخانه یا انبار در دبی تا اسکله، گمرک دبی و انتقال آن بر روی عرشه توسط تاجر و فروشنده پرداخت خواهد شد. چنانچه وارد کننده ایرانی قرارداد خود را از نوع ایکس ورکس تنظیم نماید، پرداخت هزینه متوجه بازرگان ایرانی خواهد بود. در قرارداد ایکس ورکس هزینه جابجایی از کارخانه یا انبار تا اسکله، گمرک دبی و انتقال آن بر روی عرشه کشتی بر عهده وارد کننده ایرانی می‌باشد. زمان جابجایی کالا از دبی به ایران با کشتی حدود چهار تا هفت روز طول می‌کشد. البته در ماه ژانویه ازآنجاکه حجم محصول افزایش یافته و موجودی کانتینر کم می‌شود، زمان ارسال بار از دبی به ایران از چهار تا هفت روز بیشتر طول خواهد کشید.

ایرانی یا خارجی بودن شرکت حمل‌ونقل

ایرانی یا خارجی بودن شرکت حمل‌ونقل دریایی در برآورد هزینه ارسال بار از دبی به ایران نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. اگر شرکتی که انتقال بار خود را به آن سپرده‌اید ایرانی باشد، مسلماً تعرفه و هزینه‌های آن منطقی و اقتصادی‌تر خواهد بود. ضمن اینکه تجربه و دانش برخی شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی که توسط هم‌وطنان ایرانی اداره می‌شود، برتری چشمگیری نسبت به دیگر شرکت‌های خارجی دارد. یکی از شرکت‌های برجسته و خوش‌نام در این زمینه، شرکت افلاک مارکت می‌باشد. شما می‌توانید صفر تا صد حمل‌ونقل دریایی یا هوایی بار خود را به این شرکت توانمند ایرانی بسپارید.

معرفی 5 سایت برند لباس در ترکیه

هزینه تخلیه و بارگیری در کشتی چگونه است؟

یکی دیگر از مواردی که در هزینه ارسال بار از دبی به ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد، هزینه تخلیه و بارگیری در کشتی است. در هر یک از بنادر ایران و امارات متحده عربی قیمت تخلیه و بارگیری در کشتی متفاوت ارزیابی می‌شود. به هزینه تخلیه و بارگیری محصول در کشتی، هزینه تی اچ سی می‌گویند. این هزینه اغلب ثابت بوده و هر چند سال یک‌بار دچار تغییر می‌شود. برای اطلاع از هزینه تی اچ سی می‌توانید از طریق این وب‌سایت با کارشناسان افلاک مارکت در ارتباط باشید.

آیا هزینه ارسال بار از دبی به ایران قابل صرفه‌جویی است؟

همان‌طور که اشاره شد، هزینه ارسال بار از دبی به ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد. بااین‌همه، روش‌هایی وجود دارند که می‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند. شرکت افلاک مارکت، یک شرکت حمل‌ونقل جهانی است که قادر است با پیشنهاد مناسب‌ترین گزینه‌های موجود تا حدود زیادی باعث کاهش قیمت‌ها شود. انتخاب مناسب‌ترین پرواز، انتخاب بهترین کانتینر با قیمت‌های مناسب و … کمک می‌کند تا هزینه‌ها به نفع وارد کننده کالا به ایران کاهش یابد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با شرکت افلاک مارکت، توضیحات جامعی پیرامون این مجموعه ارائه می‌شود.

شرکت افلاک مارکت و خدماتی که ارائه می‌دهد!

شرکت افلاک مارکت در حوزه خرید محصولات مختلف از مارکت‌های جهانی مانند آمازون، ایبی، علی بابا و … فعالیت دارد. این شرکت ضمن برآورد هزینه ارسال بار از دبی به ایران ارائه دهنده خدمات حمل‌ونقل انواع کالا نیز است. افلاک مارکت، انواع محصولات مختلف را در اندازه و حجم‌های متفاوت از دیگر کشورها به ایران وارد یا صادر می‌کند. این مجموعه بیشتر از سی سال است که با در اختیار داشتن نیروهای کارآمد، با تجربه و متخصص به بازرگانان ایرانی مشاوره ارائه می‌دهد. ارائه این مشاوره‌ها کمک می‌کند تا بازرگانان با تمام نکات و پیچ‌وخم‌های روابط تجاری و حمل‌ونقل کالاهایشان با دیگر شرکای خود موفق عمل نمایند.

 به دلیل عدم وجود واسطه بین مشتری و شرکت افلاک مارکت، مشتری با تعرفه‌های بسیار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه روبرو است. اگر می‌خواهید محصولات خود را به بهترین شکل و با هزینه‌های کم وارد ایران کنید، حتماً از این گروه راهنمایی و مشاوره بخواهید. افلاک مارکت، در دو شهر دبی و تهران نمایندگی فعال دارد. این موضوع حاکی از آن است که این مجموعه دارای اصالت و رسمیت کامل در بین شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی می‌باشد. این شرکت همچنین در زمینه ردیابی بار ارسال شده، صدور بیمه‌نامه بین‌المللی بار نیز فعالیت می‌کند. شما می‌توانید مراحل مختلف حمل بار، تخلیه بار، انبارداری، بسته‌بندی تخصصی و غیره را به این شرکت بسپارید. تمامی خدمات ارائه شده توسط این مجموعه دارای پشتیبانی بوده و به صورت آنلاین خدمات مشاوره ارائه می‌دهد.

بررسی کلیت قوانین گمرکی هر یک از روش‌های هوایی و دریایی

در ادامه مبحث هزینه ارسال بار از دبی به ایران خوب است به چند قانون گمرکی نیز اشاره‌ای داشته باشیم. همان‌طور که می‌دانید، به فرایند گمرکی که برای ورود یا خروج یک محصول از گمرک باید طی شود، ترخیص کالا می‌گویند. در حقیقت گمرک نظارت بر واردات و صادرات کالا را به عهده داشته و هیچ کالایی بدون بررسی گمرکی حق ورود به کشور را ندارد. حمل‌ونقل محصولات وارداتی با سه روش زمینی، هوایی و دریایی انجام می‌شود. روش ارسال بار به صورت زمینی، شامل حمل بار با کامیون و قطار می‌باشد. این شیوه بسیار اقتصادی بوده و بیشترین استفاده را داراست. در روش هوایی نیز محصولات وارداتی باید از سازمان‌های مربوطه دارای مجوز باشند. کالاهای وارداتی هرگز نباید نامشان در لیست سیاه و ممنوعه قرار گرفته باشد وگرنه اجازه صدور داده نخواهد شد. بااین‌همه، قوانین گمرکی برای محصولاتی که به صورت هوایی وارد می‌شوند، سختی و پیچیدگی بسیاری ندارد.

در ترخیص بار دریایی نیز باید محصول وارداتی پس از تخلیه از کشتی به گمرک انتقال یابد تا مراحل گمرکی روی آن اعمال شود. پس از عبور از مراحل و قوانین گمرکی و پرداخت هزینه‌های مربوطه می‌توان محصول را از گمرک ترخیص کرد. فرایند و مراحل قانونی گمرک، شامل ارائه مدارک مربوط به محصولات، پرداخت گمرکی، تحویل محصول به خریدار و مانیتورینگ تحویل محموله می‌باشد. در این روند، وظیفه اصلی به عهده پرسنل گمرکی تجاری و کشتیرانی است که با نظر به قوانین و مقررات مربوط به گمرک، باید اقدامات مربوطه را برای آزادسازی محصولات وارداتی به انجام برسانند.

توضیحاتی درباره ترخیص کانتینر از گمرک

آزادسازی کانتینر از گمرک یکی دیگر از مراحلی است که باید در روند ترخیص کالا از گمرک انجام گیرد. این مرحله نیز شامل یک سری مدارک است. این مدارک و اسناد عبارت هستند از: فاکتور، بارنامه، گواهینامه مربوط به فنی و مهندسی، گواهینامه مربوط به سازمان بهداشت، گواهی کشور فروشنده و … . پس از این مرحله ترخیص کار یا فرد وارد کننده محصولات، باید منتظر بماند تا کالا مورد بررسی قرار گرفته و مالیات و عوارض آن تعیین شود. بعد از اینکه هزینه‌های مربوطه پرداخت شد، نوبت به ترخیص کانتینر و تحویل آن به وارد کننده می‌رسد. برای ترخیص کانتینرهای دریایی باید هزینه‌های آن را پرداخت. این هزینه‌ها مربوط به نوع کالا، مقصد و دیگر فاکتورهای مربوط به آن می‌باشد. جهت فرستادن محصول به ایران به چهار کپی از فاکتور محموله‌های تجاری نیاز است. همچنین باید چهار نسخه دیگر از اظهارنامه محموله‌های شخصی نیز در اختیار باشد. البته اسنادی که دارای ارزش مالی نیستند نیازی به این مدارک ندارند.

بررسی نکات مهم حمل بار از دبی به ایران

 با نظر به اینکه امکان آزادسازی محصول از گمرک دبی آسان است، هزینه ارسال بار از دبی به ایران بسیار کم خواهد بود. از آنجا که فاصله دبی به ایران بسیار کم می‌باشد، بنابراین سرعت جابجایی و آزادسازی بار و همچنین هزینه کلی مورد نیاز برای روند جابجایی محصول بسیار اقتصادی است. ناگفته نماند، حمل محصول از دبی به کشور نیازی به پرداخت تعرفه و هزینه خاصی نیست. از همین رو، بیشتر بازرگانان ایرانی محصولات خود را از مسیر دبی به ایران وارد کرده و نیازی به پرداخت تعرفه‌های مورد نیاز برای آزادسازی کالا از گمرک نخواهند بود. همین مسئله باعث پیشرفت و رشد اقتصادی شرکت‌های ایرانی می‌شود. بااین‌همه برخی محصولات با محدودیت‌هایی روبرو هستند که لازم است برای جابجایی آن‌ها از دبی برابر با قوانین و مقررات گمرکی رفتار شود. به عبارتی، برای واردات بعضی از محصولات لازم است که برخی مجوزها را در اختیار داشت. در این زمینه کارشناسان افلاک مارکت در خدمت شما خواهند بود تا توضیحات لازم را حضورتان ارائه نمایند.

سؤالات متداول

در مطالب بالا به صورت کامل شما را با سایت فروش لباس در ترکیه آشنا کردیم. حالا در این بخش قصد داریم چند سوال متداول و رایج را طرح کنیم و به آن‌ها پاسخ دهیم؛ بنابراین همراه ما باشید.

سایت‌هایی مختلفی در زمینه فروش لباس فعالیت می‌کنند که هر کدام ویژگی‌های گوناگونی را به خود اختصاص داده‌اند؛ اما اگر به دنبال بهترین سایت فروشگاه اینترنتی لباس در ترکیه هستید باید به میگروس، مورهیپو، اِویدا و… اشاره داشته باشیم.

به طور کلی برای خرید از فروشگاه اینترنتی لباس در ترکیه دو روش مختلف وجود دارند که شامل مستقیم و غیرمستقیم هستند. انتخاب هر یک از این روش‌ها به شرایط شما بستگی دارد.

اگر قصد دارید به صورت مستقیم از فروشگاه اینترنتی لباس در ترکیه خرید انجام دهید، باید از شرایط مختلفی بهره‌مند باشید. آدرس بین‌المللی و شماره حساب خارجی از جمله این پیش‌نیازها هستند.

بدون شک افلاک مارکت بهترین مجموعه‌ای به شمار می‌رود که می‌توانید از آن در راستای خرید غیرمستقیم بهره ببرید. کافی است لینک محصول را از سایت اصلی کپی کرده و سپس فرم ثبت سفارش را تکمیل کنید.

برای خرید غیرمستقیم از سایت فروش لباس در ترکیه می‌توانید به مجموعه افلاک مارکت مراجعه کنید. این سایت واسطه از مزایای گوناگونی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به تضمین اصالت و کیفیت کالا اشاره کنیم.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.